Tips

Tips om stress te verminderen

Sinds het begin van het nieuwe jaar heb ik het gevoel gekregen alsof ik weer opnieuw kan beginnen. Een nieuw jaar en een nieuwe start. Het jaar leven zoals ik het wil leven, dit hoort natuurlijk altijd zo te zijn. Helaas gebeurt het te vaak dat ik eerst aan iedereen om mij heen denk en mezelf hierbij dan vergeet. Misschien dat jullie je hier wel in kunnen herkennen. Je raakt gestrest en je krijgt het gevoel dat je hoofd overloopt. Hieronder heb ik een aantal tips voor jullie om je beter te voelen en je hoofd en lichaam te ontspannen.

1. Ga een stukje wandelen
Een stukje wandelen kan vaak helpen om je gedachten even te verzetten en je bloed goed door je lichaam te laten stromen. Dit geeft je even een klein momentje voor jezelf om geheel tot jezelf te kunnen komen. Ik neem zelf dan vaak mijn hondjes mee en ga dan bijvoorbeeld naar het bos, het strand, of ik loop een rondje in onze buurt. 11295574_10205868913314577_1792228629692698728_n

2. Drink een kopje thee
Als ik stress heb krijg ik soms last van mijn maag. Mijn buik raakt altijd wat meer ontspannen als ik een kopje thee heb gedronken. Ik raad aan om een theesoort te drinken die geen cafeïne bevat, cafeïne kan het stress gevoel verergeren. Ik ben een echte thee leut, ik drink de gehele dag door thee maar deze tip blijft bij mij effectief.QoR8Bv1S2SEqH6UcSJCA_Tea

 

 

 

 

 

3. Focus je op je ademhaling
Dit is een goede tip als je maar weinig tijd hebt maar toch rustig probeert te worden. Door je ogen te sluiten en je op je ademhaling te focussen raakt je lichaam een stuk ontspannender. Je stress gevoel zal verminderen maar niet geheel verdwijnen. Deze tip werkt niet voor iedereen even effectief, maar het is in ieder geval het proberen waard.

4. Maak een To-do lijstje
Ik schrijf iedere avond voor ik ga slapen een to-do lijstje voor de volgende dag. Hierdoor kan ik een aantal zaken al uit mijn hoofd zetten als ik probeer te slapen. Hierdoor raakt mijn hoofd rustiger en val ik sneller in slaap. Het geeft ook een voldaan gevoel als je iedere keer weer een taak van je lijstje kunt afstrepen.

5. Knuffel met je huisdier
Volgens sommige studies is er bewezen dat de bloeddruk van mensen, die tijd doorbrachten met een hond of kat, lager werd. Dit betekend dat het menselijk lichaam ontspannen raakt door contact met dieren. Als je geen huisdier hebt kun je langsgaan bij een vriend of vriendin die wel een huisdier heeft. Je kunt ook een bezoekje brengen aan een dierenasiel en vragen of je even met de dieren mag knuffelen.
IMG_3104

 

 

 

 

'

Dit vind je misschien ook leuk

0 reacties

Laat een reactie achter

error: Dit is eigendom van jamieelyne.nl